Langere wachttijden voor afspraken met het Maatschappelijk Netwerk Voorst


Het aantal aanvragen bij het Maatschappelijk Netwerk Voorst (MNV) voor onder andere huishoudelijke ondersteuning, hulpmiddelen, begeleiding en dagbesteding is in de afgelopen periode fors toegenomen. Door de coronacrisis zijn er steeds meer hulpvragen. Hierdoor duurt het langer voordat het MNV contact kan opnemen met de klant. Dit betekent helaas dat het MNV niet langer kan garanderen dat er binnen twee weken contact wordt opgenomen. De gemiddelde wachttijd is nu opgelopen naar 6 tot 8 weken. De verwachting is dat dit nog geruime tijd zal aanhouden.

langere wachttijden MNV

Problemen bij zorgaanbieders van huishoudelijke hulp

In de afgelopen periode is de vraag naar huishoudelijke ondersteuning toegenomen. Dit komt onder andere doordat mensen steeds ouder worden en ook langer zelfstandig thuis blijven wonen. Daarnaast hebben zorgaanbieders van huishoudelijke hulp te maken met problemen met hun personele bezetting. En er is ook een tekort aan huishoudelijke hulpen, dit probleem speelt in heel Nederland. Veel zorgaanbieders kunnen op dit moment geen, of slechts beperkt, huishoudelijke hulp leveren aan nieuwe klanten.

We snappen dat dit vervelend is voor inwoners die huishoudelijke hulp nodig hebben. Onze zorgaanbieders zijn hard op zoek naar mensen die als huishoudelijke hulp aan de slag willen gaan.