Langere wachttijden voor afspraken met het Maatschappelijk Netwerk Voorst


Het aantal aanvragen voor onder andere huishoudelijke ondersteuning, hulpmiddelen, begeleiding of dagbesteding bij het Maatschappelijk Netwerk Voorst (MNV) is de afgelopen periode fors toegenomen. Dit komt door een grote toename van hulpvragen.

 

Hierdoor duurt het langer voordat de medewerkers van het MNV contact kunnen opnemen met een klant. De gemiddelde wachttijd is opgelopen naar zes tot acht weken.

 

Toename van de vraag

In de afgelopen periode is de vraag naar huishoudelijke hulp toegenomen. Dit komt onder andere doordat mensen steeds ouder worden en langer zelfstandig thuis wonen. Ook heeft de vaste eigen bijdrage ertoe geleid dat het aantal aanvragen is toegenomen.

Problemen bij het vinden van personeel

Naast een toename van het aantal aanvragen hebben zorgaanbieders van huishoudelijke hulp ook te maken met problemen met hun personele bezetting en is er een tekort aan huishoudelijke hulpen. Dit tekort aan hulpen is een landelijk probleem. Onze zorgaanbieders zijn daarom hard op zoek naar mensen die als huishoudelijke hulp aan de slag willen gaan.

Veel zorgaanbieders kunnen op dit moment helaas geen of slechts beperkt huishoudelijke hulp leveren aan nieuwe klanten. We begrijpen dat dit vervelend is voor inwoners die huishoudelijke hulp nodig hebben. We denken daarom graag met u mee bij het vinden van tijdelijke andere oplossingen.

Maatschappelijk Netwerk Voorst

Het Maatschappelijk Netwerk Voorst is de plek waar inwoners vragen kunnen stellen over onderwerpen als langer zelfstandig wonen, ondersteuning thuis, hulp bij financiƫle zorgen en zorgen om een familielid of kennis. De medewerkers van het MNV geven advies en helpen inwoners verder naar de meest passende vorm van hulp. Heeft u een (hulp)vraag, bel dan met het MNV. Zij zijn iedere werkdag van 08.30 tot 12.30 uur bereikbaar via 0571-74 51 11. U kunt uw vraag ook per e-mail stellen via info@MNVoorst.nl.