Heeft u op straat een voorwerp gevonden of verloren? Dan kunt u dit online melden bij de gemeente.

Beschrijving

Als u een voorwerp heeft gevonden, moet u dit melden bij de gemeente. U kunt het voorwerp daarna bij de gemeente afgeven of thuis goed bewaren.

Heeft u een voorwerp verloren? Wekelijks publiceren wij een overzicht van gevonden voorwerpen, dit overzicht vindt u hier.

Geef gevonden voorwerpen als tassen, sleutels, sieraden en portemonnees altijd aan bij de gemeente. U kunt het voorwerp bij de gemeente afgeven of thuis bewaren.

De gemeente bewaart voorwerpen die goedkoper zijn dan € 450,- drie maanden. Daarna worden ze verkocht, vernietigd of hergebruikt. Wanneer u het voorwerp thuis heeft bewaard, mag u het houden. De gemeente bewaart voorwerpen die duurder zijn dan € 450,- een jaar. Als er binnen een jaar geen eigenaar is gevonden, dan wordt u de eigenaar. U krijgt hiervan bericht.

Gevonden sleutels en fietsen worden afgegeven in het gemeentehuis van de plaats waar ze zijn gevonden. Gevonden sleutels worden 3 maanden bewaard. Voor verloren sleutels en fietsen kunt u kijken of ze zijn afgegeven in het gemeentehuis van de plaats waar u ze vermoedelijk bent verloren.

U meldt een gevonden voorwerp via dit online formulier.

In geval van diefstal van uw eigendommen moet u naar het politiebureau om daar een proces-verbaal van vermissing te laten opmaken. Is uw Nederlandse paspoort, rijbewijs of identiteitskaart verloren of gestolen? U hoeft niet meer eerst aangifte te doen bij de politie. U kunt bij de gemeente een melding vermissing of diefstal van Nederlands paspoort of identiteitskaart maken. U kunt dan ook direct een nieuw document aanvragen.

Heeft u vragen? Bel naar 0571 27 99 11 of mail naar gemeente@voorst.nl.

Als u een aanvraag of melding doet, heeft de gemeente uw persoonsgegevens nodig. De gemeente behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig. In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat hoe de gemeente met uw persoonsgegevens moet omgaan.

De belangrijkste regels zijn:

  • De gemeente vraagt alleen om gegevens die nodig zijn voor het afhandelen van uw aanvraag of melding. De gemeente vraagt niet om andere gegevens.
  • De gemeente gebruikt uw gegevens alleen voor het verwerken van uw aanvraag, melding of voor iets wat daar direct mee te maken heeft.
  • De gemeente bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is.
  • De gemeente zorgt ervoor dat uw persoonsgegevens veilig zijn.
  • Alleen mensen die uw gegevens nodig hebben voor hun werk kunnen ze bekijken.
  • Andere organisaties krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is.
  • Als u hierom vraagt, dan vertelt de gemeente u:
    • welke gegevens de gemeente over u heeft
    • waarvoor deze gegevens nodig zijn
    • wat er met uw gegevens gebeurt
  • Kloppen uw gegevens niet? Dan kunt u de gemeente vragen om ze te corrigeren.