U kunt een graf huren op de gemeentelijke begraafplaats. Voor het aanvragen of verlengen van een huurcontract voor een graf neemt u contact op met de gemeente.

Beschrijving

De gemeente heeft graven op de gemeentelijke begraafplaats. Er zijn ook bijzondere begraafplaatsen. Een bijzondere begraafplaats ligt op privéterrein van bijvoorbeeld een kerk, stichting of particulier.

Iedere inwoner kan een grafplek huren. Hiervoor vraagt u grafrechten aan.

Er zijn 2 soorten graven:

  • Eigen graf (dit heet ook wel particulier graf of familiegraf):
    • U onderhoudt het graf zelf.
    • U bepaalt wie er in het graf ligt.
    • De begraafplaatseigenaar heeft uw toestemming nodig om een urn bij te zetten of om het graf te ruimen.
  • Algemeen graf:
    • De begraafplaatseigenaar bepaalt wie er in het graf ligt.
    • De begraafplaatseigenaar mag een graf ruimen als de grafrechten verlopen zijn.

Het is ook mogelijk om een nis voor een urn te huren.

Meestal doet de begrafenisondernemer de aanvraag voor een graf. U kunt dit ook zelf doen.

Zo vraagt u een graf aan op een begraafplaats van de gemeente:

  • Neem contact op met de gemeente.
  • U geeft de volgende gegevens door:
    • uw naam en adres
    • de naam van de overledene
    • waar en wanneer de overledene is geboren
    • waar en wanneer de overledene is overleden
    • waar en wanneer de overledene wordt begraven of gecremeerd
    • termijn van uitgifte
    • de grafgegevens

Bij vragen kunt u contact opnemen met Marcel Schotman via algemeen telefoonnummer (0571) 27 99 11 of rechtstreeks via e-mail m.schotman@voorst.nl

    Extbase Variable Dump
    WIND\WindSduPdc\Domain\Model\ExternalFormprototypepersistent entity (uid=19, pid=41)label =>protected'Specificaties en afmetingen van graven en urnengraven' (53 chars)
       target =>protected'_blank' (6 chars)
       type =>protected'extern_filelink_forms' (21 chars)
       href =>protected'https://api.sduconnect.nl/media/1575281738Specificaties_afmetingen_graven.pd
          f
    ' (77 chars) sduId =>protected462226 (integer) uid =>protected19 (integer) _localizedUid =>protected19 (integer)modified_languageUid =>protected0 (integer)modified_versionedUid =>protected19 (integer)modifiedpid =>protected41 (integer)
  • Specificaties en afmetingen van graven en urnengraven
  • Extbase Variable Dump
    WIND\WindSduPdc\Domain\Model\ExternalFormprototypepersistent entity (uid=20, pid=41)label =>protected'Tarievenlijst 2024' (18 chars)
       target =>protected'_blank' (6 chars)
       type =>protected'extern_filelink_forms' (21 chars)
       href =>protected'https://api.sduconnect.nl/media/tarievenlijst-2024-voorst-6596819b54d9d01126
          0149.pdf
    ' (84 chars) sduId =>protected462228 (integer) uid =>protected20 (integer) _localizedUid =>protected20 (integer)modified_languageUid =>protected0 (integer)modified_versionedUid =>protected20 (integer)modifiedpid =>protected41 (integer)
  • Tarievenlijst 2024

Als u een aanvraag of melding doet, heeft de gemeente uw persoonsgegevens nodig. De gemeente behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig. In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat hoe de gemeente met uw persoonsgegevens moet omgaan.

De belangrijkste regels zijn:

  • De persoonsgegevens waar de gemeente om vraagt, zijn nodig voor het afhandelen van uw aanvraag of melding.
  • De gemeente registreert en verwerkt uw gegevens op een veilige, vertrouwelijke en zorgvuldige manier.
  • De gemeente gebruikt uw gegevens alleen voor het verwerken van uw aanvraag of melding (of voor iets wat daar rechtstreeks verband mee heeft).
  • Uw persoonsgegevens blijven niet langer bewaard dan nodig is voor het verwerken van uw aanvraag of melding.
  • Andere organisaties krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is.
  • Als u hierom vraagt, dan vertelt de gemeente u waarvoor de gegevens nodig zijn en wat ermee gebeurt.